You are currently viewing سرعت اپل را کم کنید، برای تراشه M4 خیلی زود است

سرعت اپل را کم کنید، برای تراشه M4 خیلی زود است


نظر: اپل یک رویداد نمایشگاهی دیگر را سه شنبه آینده برگزار می کند، جایی که انتظار می رود طیف جدیدی از آیپدها را رونمایی کند. و اگر شایعات را باور کنیم، آیپد پرو بعدی از تراشه Apple M4 بهره خواهد برد.

مارک آلمان، تحلیلگر اپل گزارش می دهد (از طریق بلومبرگ) که اپل می تواند راه اندازی کند M4آیپد پرو قدرتمند در رویداد Let Loose. علاوه بر این، او پیشنهاد می کند که اپل نیز ارتقا یابد آی مک، مک بوک پرو و مک مینی با تراشه M4 در اواخر سال.

همه اینها با تعجب بزرگ همراه بود و اپل فقط معرفی کرد M3 تراشه در اکتبر 2023. اگر گزارش Gurman دقیق باشد، به این معنی است که تنها 7 ماه فاصله بین نسل M3 و M4 وجود خواهد داشت. برخی ممکن است اپل را به خاطر سرعت تولید تراشه های جدید تحسین کنند، اما من فکر می کنم که این بیشتر جنبه منفی دارد تا مثبت.

بیشتر جنبه منفی دارد تا مثبت

اکثر سازندگان تراشه، مانند AMD و Intel، معمولاً حداقل 12 ماه فاصله بین نسل های پردازنده ایجاد می کنند. این به اندازه کافی مکرر است تا اطمینان حاصل شود که برندها دائماً روی پاکت نامه فشار می آورند، اما همچنین به مشتریان زمان زیادی برای خرید یک دستگاه جدید بدون نگرانی در مورد منسوخ شدن آن ظرف چند ماه باقی می گذارد.

اپل M1 نوامبر 2020
اپل M2 ژوئن 2022
اپل ام 3 اکتبر 2023
اپل M4 می 2024؟

این همان تاکتیکی است که اپل برای خودش استفاده می کند آیفون راه اندازی شد، با تلفن های جدیدی که هر ماه سپتامبر مانند چرخش ساعت وارد فروشگاه ها می شوند. وقتی پول زیادی خرج می کنید آیفون 15 پرو مکسطرفداران اپل می خواهند مطمئن باشند که این بهترین آیفون پرچمدار حداقل تا 12 ماه آینده خواهد بود. اگر تهدیدی مبنی بر انتشار جانشین چند ماه بعد وجود داشته باشد، جذابیت خرید گوشی جدید کاهش می یابد.

متأسفانه، اپل با نسخه‌های مک خود ساختاری ندارد. در ماه مارس سال جاری، اپل یک محصول جدید منتشر کرد مک بوک ایر مجهز به پیشرفته ترین تراشه M3. به طور کلی، این یک ارتقاء بزرگ نبود، اما پردازنده جدید حداقل عملکرد خوشایند را افزایش داد. با این حال، تنها دو ماه بعد، گزارش‌ها حاکی از آن است که iPad Pro می‌تواند از ارتقاء به M4 بهره ببرد. این تبلت را در موقعیت عجیبی قرار می دهد که گزینه ای قدرتمندتر از لپ تاپ های سطح پایه اپل است.

اگر در چند ماه گذشته یک مک بوک ایر خریداری کرده بودم، از انتشار احتمالی قریب الوقوع تراشه M4 بسیار آزرده می شدم. ناگهان لپ تاپ جدید قدیمی به نظر می رسد و من تعجب می کنم که چرا اپل چند ماه صبر نکرد تا آن را با تراشه مدرن تر ارتقا دهد.

مک بوک ایر M3 روی یک میز زاویه دار است
MacBook Air – اعتبار تصویر (بررسی های مورد اعتماد)

گورمن پیشنهاد می‌کند که اپل تصمیم گرفت به‌روزرسانی پردازنده‌های رایانه‌اش را سرعت بخشد تا قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی تراشه M4 را به نمایش بگذارد. این بسیار منطقی است، زیرا اینتل اخیراً گام های بزرگی در نوآوری هوش مصنوعی برداشته است و کوالکام ادعاهای بزرگی در مورد عملکرد هوش مصنوعی برای آینده داشته است. اسنپدراگون ایکس الیت چیپس. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، انویدیا و ادوبی نیز در چند سال گذشته پیشرفت‌های هوش مصنوعی را دوبرابر کرده‌اند، در حالی که اپل در مقایسه با هوش مصنوعی به طرز شگفت‌آوری ساکت بوده و احتمالاً از رقبای خود عقب مانده است.

به نظر می رسد تراشه Apple M4 این مشکل را برطرف کند و آیپد پرو به عنوان اولین دستگاه مجهز به هوش مصنوعی اپل عمل می کند. من هیجان زده هستم که ببینم اپل چه ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی خواهد کرد، زیرا این شرکت به لطف یکپارچه‌سازی نرم‌افزار و سخت‌افزار کاملاً در موقعیت نوآوری قرار دارد.

با این حال، اپل مدت‌هاست که از پیشرفت سریع و محبوبیت هوش مصنوعی می‌داند، بنابراین این برنامه‌ریزی ضعیف آنها را توجیه نمی‌کند. M3 برای من یک نسل کاملاً بیهوده به نظر می رسید، به خصوص که در چندین دستگاه (از جمله مک مینی و آیپد پرو) عملی نشد.

iPad Pro M2 بدون صفحه کلید یا مداد
پشتیبانی شده توسط M2 iPad Pro – اعتبار تصویر (بررسی مورد اعتماد)

مطمئناً، این امر به افزایش فروش مک اپل کمک کرد، اما احتمالاً باعث شد که بسیاری از دارندگان مک جدید احساس پشیمانی کنند، زیرا ظاهراً M4 فقط چند ماه بعد وارد بازار شد. ممکن است این اتفاق بیفتد که تراشه M3 خیلی دیر وارد می شود، برخلاف M4 که خیلی زود وارد می شود، اما هنوز هم این موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

انتقال به سیلیکون سیب بدون شک یک موفقیت بزرگ برای اپل است، اما اگر می‌خواهد به رقابت با شرکت‌هایی مانند AMD و Intel ادامه دهد، واقعاً باید وفادارتر به یک نقشه راه ساختاریافته پایبند باشد. به این ترتیب، مشتریان می توانند مطمئن باشند که خرید جدید مک آنها عملکردی پیشرفته را برای حداقل 12 ماه آینده ارائه می دهد، نه اینکه ظرف چند هفته احساس کنند کهنه شده اند.


Ctrl+Alt+Del ستون نظرات هفتگی ما با محوریت رایانه شخصی است که در آن عمیق‌تر به دنیای رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها، نوت‌بوک‌ها، لوازم جانبی و غیره می‌پردازیم. هر شنبه آن را مستقیماً به صندوق ورودی ایمیل خود دریافت کنید اشتراک خبرنامه.



Source link