You are currently viewing شمع های سیترونلا واقعاً کار نمی کنند.  خرید آنها را متوقف کنید.

شمع های سیترونلا واقعاً کار نمی کنند. خرید آنها را متوقف کنید.


پشه ها بی امان هستند. آنها ازدحام می کنند، وزوز می کنند و گاز می گیرند و شما را تحت پوشش زخم های قرمز خارش دار قرار می دهند. برخی بیماری ها مانند ویروس زیکا و نیل غربی را گسترش می دهند. دافع پشه‌های بی‌شماری در بازار وجود دارد که قول می‌دهند آفات کوچک را دور نگه دارند، اما بسیاری از مواردی که ادعا می‌شود موثر هستند، در واقع هیچ مانعی برای جلوگیری از نیش زدن پشه‌ها نمی‌کنند.

چه در حال برنامه ریزی یک گردهمایی در حیاط خلوت برای روز یادبود هستید و چه در نظر دارید تابستانی را در فضای باز سپری کنید، اجازه ندهید پشه ها هوای خوب را خراب کنند. در اینجا چه چیزی کار نمی کند – و چه چیزی کار نمی کند.

چرا سیترونلا و سایر مواد دافع پشه جعلی کار نمی کنند؟

شمع کاتر سیترو گارد در ظرف فلزی با دستبند پشه در پیش زمینه نشان داده شده است.
عکس: سارا کوبوس

سیترونلا، اسانسی که از نوعی علف لیمو تقطیر می شود، مدت هاست که به عنوان یک دافع پشه “طبیعی” در نظر گرفته شده است. روغن سیترونلا به اشکال مختلف – از شمع های رومیزی گرفته تا پخش کننده های روغن گرفته تا مشعل های تیکی 5 فوتی – برای جلوگیری از آفات استفاده می شود.

اما حقیقت این است که هیچ نشانه ای از آن وجود ندارد شمع سیترونلا بیش از هر دود دیگری که توسط شمع تولید می شود محافظت می کند. به این دلیل است که اسانس ها به عنوان یک سپر نامرئی قابل توجه نیستند مانند دافع های مورد تایید EPA مانند DEET و پیکاریدین.

به گفته پشه، جهان را از طریق گیرنده های شیمیایی متعدد تفسیر می کند لارنس زویبل، گروه علوم زیستی در دانشگاه واندربیلت. اسانس‌ها فقط تعداد محدودی از این گیرنده‌ها را مسدود می‌کنند، و زوئیبل به نویسنده ارشد داگ ماهونی گفت که مطمئن نیست اسانسی که برای یک گونه کار می‌کند، برای تعدادی دیگر نیز مؤثر باشد. همانطور که داگ در پستی در مورد اسانس ها به عنوان دافع حشراتدافع‌کننده‌هایی مانند پیکاریدین و DEET، از سوی دیگر، تعداد بسیار بیشتری از گیرنده‌ها را به‌صورت ثابت‌تری مسدود می‌کنند.

اگرچه سیترونلا رایج‌ترین داروی به اصطلاح دافع پشه است، اما تنها موردی نیست که کار نمی‌کند. در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد:

کاوشگران اشکال در حالی که حشرات کش در کشتن حشرات موثر هستند، متاسفانه گونه های اشتباه را هدف قرار می دهند. پشه ها لزوماً مانند سایر حشرات جذب منابع نوری نمی شوند، بنابراین زاپرها عمدتاً نوع حشراتی را که از اکوسیستم محلی شما پشتیبانی می کنند، از بین می برند. که در پست در اشکالاتداگ می نویسد: «شکارچیان حشرات به دلیل جذابیت مقاومت ناپذیر نورشان در کشتن حشرات فوق العاده مؤثر هستند. تنها مشکل: آنها حشراتی را که شما را آزار می دهند، نمی کشند.» “این 0.22٪ غم انگیز است.”

تله پشه. کارشناسان ما دریافتند که تله های پشه ادعاهای بازاریابی آنها را برآورده نمی کند. که در راهنمای تجهیزات کنترل پشه Wirecutterجو کانلون، مشاور فنی انجمن کنترل پشه آمریکا، به داگ گفت که تله‌های مبتنی بر پروپان و اشعه ماوراء بنفش پشه‌ها را می‌گیرند، اما این تله‌ها برای آفات به اندازه مردم جذاب نیستند.

دستبندهای دافع. در حالی که درست است که برخی از این دستبندها با مواد فعالی ساخته شده اند که می توانند برای پشه ها دافع شوند، اما این مواد دافع به اندازه کافی غلیظ نیستند که اثر گسترده ای داشته باشند. پشه‌ها احتمالاً از دستبند دوری می‌کنند، اما احتمالاً در جای دیگری فرود می‌آیند و شما را نیش می‌زنند.

محصولات مبتنی بر صدا کانلون در راهنمای داگ به داگ گفت که حداقل 10 مطالعه در 15 سال گذشته دستگاه های اولتراسوند را به عنوان “هیچ ارزش بازدارندگی” محکوم کرده اند. بهترین کنترل پشه.

روش های دافع پشه که واقعا کار می کنند

پشه گیر بی سیم Thermacell E90، انتخاب ما برای بهترین دافع پشه.
عکس: مایکل هسیون

داگ در راهنمای Wirecutter برای بهترین کنترل پشه. پشه‌ها به‌طور بدنامی انعطاف‌پذیر هستند و تقریباً 175 گونه تنها در ایالات متحده شناسایی شده‌اند، بنابراین افراد زیادی هستند که هنوز از رفتار خود اطلاعی ندارند.

با باتری قابل شارژ، منبع دافع طولانی مدت و رابط کاربری ساده، استفاده از E90 نسبت به سایر مواد دافع پشه فضایی آسان تر است.

با این حال، کارشناسان ما موفق شدند تعداد انگشت شماری دافع پشه را پیدا کنند که در بیشتر موقعیت ها عمل می کنند. این پشه گیر قابل شارژ Thermacell E90آ دافع پشه فضایی قابل شارژ، از کل منطقه به جای یک نفر محافظت می کند. همانطور که داگ در دفترچه راهنما توضیح می دهد، دستگاه از گرما برای تبخیر یک شیشه مایع دافع استفاده می کند که به آرامی از دستگاه پخش می شود و از ناحیه در برابر پشه محافظت می کند. E90 نه تنها تقریباً به اندازه یک کاربرد کامل در کنترل آفات مؤثر است اسپری حشرهکشهمچنین بی صدا و بی بو است.

MR450 قابل حمل تر از گزینه های دیگر است، اما به اندازه داشتن باتری لیتیوم یون راحت نیست.

اگر به چیزی بادوام تر نیاز دارید که بتواند از جنون جنگل جان سالم به در ببرد، دافع پشه قابل حمل ترماسل MR450 انتخاب خوبی است MR450 قابل حمل تر از E90 است و برای کمپینگ یا رویدادهای ورزشی بهتر است. اما کارتریج بوتان آن نسبت به باتری قابل شارژ انتخابی برتر ما راحت تر است. و یکی از معایب محصولات Thermacell این است که در شرایط خنک کارایی خود را از دست می دهند.

با کمال تعجب، الف پنکه معمولی راه خوب دیگری برای دور نگه داشتن پشه ها است. آفات پرنده های ضعیفی هستند، بنابراین هوای در گردش می تواند مانع از رسیدن حشرات به شما شود. از آنجایی که پشه‌ها تمایل دارند پایین پرواز کنند، داگ توصیه می‌کند یک پنکه را در سطح زانو نگه دارید تا از آنها جلوگیری شود.



Source link