You are currently viewing چگونه تنظیمات بازی گوشی خود را برای حداکثر کارایی بهینه کنیم

چگونه تنظیمات بازی گوشی خود را برای حداکثر کارایی بهینه کنیم


گوشی‌های هوشمند در سال 2024 بسیار قدرتمند هستند و این به ویژه برای گوشی‌های گیمینگ مانند آن صادق است Asus ROG Phone 8 Pro Edition و RedMagic 9 Proارائه بهترین عملکرد ممکن از هر تلفن هوشمند در حال حاضر برای ارائه بهترین تجربه بازی.

با این حال، حتی با سخت‌افزار متمرکز بر بازی‌های پیشرفته، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید تنظیمات گوشی خود را برای دستیابی به عملکرد بهتر بهینه کنید – برای بازی‌های به‌ویژه سخت‌افزاری مانند Call of Duty Mobile و Genshin Impact مناسب است.

با این اوصاف، در اینجا چهار راه وجود دارد که می توانید گوشی بازی خود را برای اوج عملکرد بازی بهینه کنید. اگر هنوز گوشی مخصوص بازی را انتخاب نکرده‌اید، انتخاب ما را بررسی کنید بهترین گوشی های بازی تا مطمئن شوید یکی از بهترین ها را دریافت می کنید.

حالت بهره وری را فعال کنید

اکثر گوشی‌های گیمینگ دارای چیپ‌ست‌های برتر گوشی‌های هوشمند و مقدار زیادی رم برای بوت شدن هستند، همه اینها به نام ارائه بهترین عملکرد ممکن در بازی از یک تلفن همراه است. این معمولاً برای ارائه یک تجربه بازی عالی با گرافیک بالا و نرخ فریم صاف کافی است، اما می‌توانید با فعال کردن حالت عملکرد، عملکرد بهتری را در عناوین مخصوصاً سخت‌گیرانه به دست آورید.

در حالی که مکان دقیق سوئیچ حالت به گوشی هوشمندی که استفاده می‌کنید بستگی دارد، معمولاً می‌توانید با رفتن به برنامه تنظیمات، ضربه زدن روی نماد جستجو و جستجوی بهره‌وری آن را پیدا کنید.

ROG Phone 8 Pro Edition X-Mode
اعتبار تصویر (بررسی مورد اعتماد)

پس از فعال شدن، گوشی بهترین عملکرد ممکن را ارائه خواهد کرد، اگرچه این هزینه هم برای عمر باتری و هم دمای داخلی دارد، زیرا تلفن شما در حین بازی به میزان قابل توجهی گرم می شود.

اگر گوشی گیمینگ شما دارای سیستم خنک کننده جامد است، این مسئله چندان اهمیتی ندارد، اما اگر از یک سیستم خنک کننده استفاده می کنید گوشی هوشمند معمولیگرما در واقع می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی و در نتیجه اختلال در عملکرد شود – دقیقا برعکس اثر مورد نظر.

این گرمای بیش از حد را می توان با استفاده از لوازم جانبی بازی موبایل، با برخی از آنها، خنثی کرد کنترلرهای موبایل خنک کننده داخلی ورزشی است، اما ارزش توجه دارد – به خصوص اگر از گوشی هوشمند مخصوص بازی استفاده نمی کنید.

تنظیمات رزولوشن و نرخ تازه سازی را تنظیم کنید

این نکته بیشتر برای گوشی های پرچمدار رده بالا است تا تلفن های بازی، اما ممکن است بسته به مشخصات تلفن بازی شما برای هر دو مرتبط باشد.

می بینید، اگرچه شما فرض می کنید که وضوح صفحه نمایش بالاتر با یک تجربه بازی بهتر برابر است، اما همیشه اینطور نیست. گوشی های پیشرو مانند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا در واقع تلفن‌های گیمینگ توانمندی هستند، اما وقتی تعداد پیکسل‌های زیادی وجود دارد، عملکرد ضعیفی دارد.

به همین دلیل است که اکثر صفحه نمایش های گوشی های بازی دارای مارک FHD+ هستند که هم از نظر کیفیت کلی صفحه نمایش و هم عملکرد بازی، جایگاه خوبی را ارائه می دهند.

گوشی هوشمند RedMagic 9 Pro که مشخصات و ویژگی های بازی را نشان می دهد.
اعتبار تصویر (بررسی مورد اعتماد)

اگر متوجه شدید که گوشی هوشمند شما، بازی یا غیره، وضوح بالایی دارد، به بخش نمایش در برنامه تنظیمات بروید و وضوح صفحه را تنظیم کنید. بیشتر گوشی‌های هوشمند با وضوح بالا حالت FHD+ را برای عملکرد بهتر باتری ارائه می‌کنند، اما در اینجا به اهداف ما نیز عمل می‌کند.

به طور مشابه، مطمئن شوید که نرخ تازه سازی صفحه نمایش شما تا حد امکان بالا تنظیم شده است. اگرچه برای عمر باتری در استفاده روزانه مضر است، اما انتخاب بالاترین نرخ تازه‌سازی در تنظیمات نمایشگر به تلفن شما امکان می‌دهد حداکثر نرخ فریم ممکن را در بازی‌های پشتیبانی شده با نرخ فریم بالا نمایش دهد و عملکرد را بیشتر بهبود بخشد – به‌ویژه در عکس‌برداری آنلاین.

از حالت بازی استفاده کنید

تقریباً هر تلفن بازی موجود در بازار دارای حالت بازی است، حالتی که می‌تواند تجربه بازی با تلفن همراه شما را بیشتر بهینه کند.

مشخصات دقیق حالت بازی گفته شده به سازنده گوشی هوشمند شما بستگی دارد، اما اکثر آنها مجموعه گسترده ای از ویژگی ها را ارائه می دهند. امکان بی‌صدا کردن تماس‌ها و اعلان‌های دریافتی برای جلوگیری از حواس‌پرتی، بستن همه برنامه‌های پس‌زمینه برای بهبود عملکرد، و حتی برخی از آنها دارای پوشش‌های صفحه نمایش هستند تا عملکرد فعلی و همچنین دسترسی به ماکروها را به شما ارائه دهند.

گوشی هوشمند بازی RedMagic 9 Pro که گیم پلی مبتنی بر کارت را نشان می دهد.
اعتبار تصویر (بررسی مورد اعتماد)

اکثر تلفن های مخصوص بازی دارای یک برنامه حالت بازی اختصاصی هستند که در آن همه بازی های شما به راحتی در یک رابط کاربری کنسول مانند قابل دسترسی هستند. برای اطمینان از داشتن یک حالت بازی فعال در بازی مورد علاقه خود، آن را به لیست حالت های بازی اضافه کنید. اکثر بازی ها به صورت خودکار اضافه می شوند، اما انتخاب خودکار همیشه کامل نیست.

سپس، با یک بازی فعال، به سادگی پوشش حالت بازی را فعال کنید (دوباره، روش دقیق بستگی به گوشی شما دارد) و ویژگی هایی را که می خواهید استفاده کنید فعال کنید.

تنظیمات گرافیکی درون بازی را تغییر دهید

در نهایت، زمان آن رسیده است که تنظیمات گرافیکی درون بازی خود را تنظیم کنید تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. اکثر بازی‌ها با در نظر گرفتن محدودیت‌های عملکرد گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و این بدان معناست که اگر به دنبال یک گوشی گیمینگ سطح بالا هستید، می‌توانید بهترین گرافیک ممکن را فعال کنید (در بازی‌هایی که به هر حال از تنظیمات گرافیکی پشتیبانی می‌کنند!).

با این حال، برخی بازی‌ها وجود دارند که حتی با سخت‌افزار بازی‌های پیشرفته، می‌توانند SoC گوشی را تحت فشار قرار دهند – Genshin Impact یکی از محبوب‌ترین‌ها در نوع خود است. حتی در گوشی های رده بالا، بازی برای حفظ سرعت 60 فریم در ثانیه با تمام تنظیمات گرافیکی به حداکثر تلاش می کند.

دست هایی که گوشی Oppo را در دست گرفته و صفحه بازی را نشان می دهد.
اعتبار تصویر (بررسی مورد اعتماد)

با در نظر گرفتن این موضوع، ایده خوبی است که تنظیمات گرافیکی هر عنوان خاص را با کاهش مواردی مانند بافت‌ها و غیرفعال کردن ویژگی‌های سطح بالا تغییر دهید. ردیابی اشعه برای افزایش نرخ فریم ممکن است شبیه آن نباشد خیلی زیاد خیلی خوب است، اما اگر به دنبال اوج عملکرد هستید، یک سازش مناسب است.



Source link