You are currently viewing چگونه فضای بیشتری در فضای ذخیره سازی گوگل خود داشته باشیم

چگونه فضای بیشتری در فضای ذخیره سازی گوگل خود داشته باشیم


برای بسیاری از ما، Google Storage یک هارد دیسک مدرن است. این جایی است که مهمترین افکار، اسناد و خاطرات ما در آن قرار دارد. اما درست مانند یک هارد دیسک سنتی، فضا بی نهایت نیست و کمبود فضا می تواند یک مشکل واقعی باشد.

به‌طور پیش‌فرض، Google به شما 15 گیگابایت فضا می‌دهد تا برای هر چیزی که مربوط به حسابتان است از آن استفاده کنید. این شامل محتوای مربوط به Gmail، Google Drive، و همه Google Photos (به جز موارد رزرو شده قبل از 1 ژوئن 2021). نیازی به گفتن نیست که داده ها به سرعت جمع می شوند.

با مراجعه به سایت می توانید وضعیت ذخیره سازی فعلی خود را بررسی کنید این صفحهو در صورت نیاز، می توانید فضای بیشتری را نیز برای مدت کوتاهی از آنجا بخرید 2 دلار در ماه برای 100 گیگابایت اضافی اما دادن پول بیشتر ممکن است ضروری نباشد. یک کار ساده قدیمی ممکن است برای پاک کردن تار عنکبوت مجازی شما کافی باشد و به خودتان فضای زیادی برای رشد بدهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

باقی مانده ها را از Drive پاک کنید

Google Drive مکانی رایج برای فایل‌های فضایی است که روی هم انباشته می‌شوند و سهمیه شما را می‌خورند، اما مرتب کردن همه چیز طولی نمی‌کشد.

  • باز کن این ارتباطکه فهرستی از همه فایل‌های شما در Drive را به شما نشان می‌دهد که بر اساس اندازه و با بزرگ‌ترین موارد در بالا مرتب شده‌اند.
  • بدترین متخلفان را مرور کنید و هر چیزی را که دیگر نیاز ندارید حذف کنید.
  • روی نماد چرخ دنده در گوشه سمت راست بالای Drive کلیک کنید و انتخاب کنید تنظیماتبه دنبال مدیریت برنامه نرم افزاری.
  • برنامه‌های متصل به فضای ذخیره‌سازی Google Drive شما گاهی اوقات می‌توانند داده‌های مخفی داشته باشند، اما تنها چند کلیک برای حذف آن لازم است. برای هر برنامه ای که یک یادداشت داده پنهان دارد، روی یکی خاکستری کلیک کنید تنظیمات کادر سمت راست را انتخاب کنید داده های پنهان برنامه را پاک کنید.

برای هر برنامه‌ای که یادداشت داده‌های مخفی دارد، روی کادر خاکستری «گزینه‌ها» در سمت راست کلیک کنید و «پاک کردن داده‌های پنهان از برنامه» را انتخاب کنید.

فضای ذخیره عکس را آزاد کنید

مگر اینکه شما شما در حال حاضر یک تلفن Pixel مدل 5 یا بالاتر دارید (در این صورت گزینه ذخیره‌سازی نامحدود فضای ذخیره‌سازی را فعلاً نگه می‌دارید)، هر عکس و ویدیویی که پس از ۱ ژوئن ۲۰۲۱ در Google Photos پشتیبان‌گیری شده باشد، جزو فضای ذخیره‌سازی Google شما محسوب می‌شود. اگر عکس‌ها را در اندازه‌های اصلی‌شان ذخیره کرده‌اید، می‌توانید با تبدیل آن‌ها به گزینه ذخیره‌سازی ذخیره‌سازی Google (که قبلاً با نام «کیفیت بالا» شناخته می‌شد، فضای زیادی را آزاد کنید. این تصاویر را به 16 مگاپیکسل و ویدیوها را به 1080p فشرده می کند (تغییر این است بعید است مورد توجه قرار گیرد برای اکثر مردم و اهداف).

  • رفتن به صفحه تنظیمات عکس و انتخاب کنید صرفه جویی در فضا.
  • اگر به صرفه جویی در فضا، عکس های قبلی شما به صورت خودکار فشرده نمی شوند. برای انجام این کار، در صفحه تنظیمات Photos، به دنبال دکمه “Restore Storage” بگردید که بسیاری از (و نه همه) ویدیوها و عکس های موجود شما را فشرده می کند. (لیست را ببینید صفحه پشتیبانی گوگل برای دیدن تصاویری که تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.)

برای صرفه جویی در فضا می توانید بسیاری از عکس ها و ویدیوهای ذخیره شده خود را فشرده کنید.

یکی دیگر از منابع مفید این است مدیریت ذخیره سازی صفحه ای که با لمس کردن به آن می رسید ذخیره سازی در پایین ستون سمت چپ این شما را به صفحه‌ای می‌برد که به شما می‌گوید تقریباً چقدر زمان دارید تا فضای ذخیره‌سازی خود را پر کنید و پیشنهاد می‌کند عکس‌های تار، اسکرین شات‌ها و دیگر تصاویر بالقوه ناخواسته‌ای که فضا اشغال می‌کنند پیدا کنید (و حذف کنید).

گوگل صفحه ای دارد که به شما کمک می کند از شر تصاویر غیر ضروری که فضا را اشغال می کنند خلاص شوید.

با هرزنامه در جیمیل خداحافظی کنید

ایمیل ها فضای زیادی را اشغال نمی کنند، اما آیا می دانید چه چیزی را اشغال می کند؟ فایل های پیوست شده. به احتمال زیاد، تعداد زیادی پیوست قدیمی در حساب جیمیل خود دارید که واقعاً به آنها نیاز ندارید.

در اینجا نحوه برخورد با آن آمده است:

  • به وب‌سایت جی‌میل بروید و «has:attachment large:10M» را در کادر جستجو در بالا تایپ کنید.
  • همه پیام ها را با پیوست های یک بار مصرف شناسایی کرده و آنها را حذف کنید. (متاسفانه، هیچ راهی عالی برای خلاص شدن از شر یک پیوست بدون حذف ایمیل مرتبط وجود ندارد، اما همیشه می توانید یک پیام را به خودتان بازگردانید و قبل از حذف نسخه اصلی آن را به صورت دستی حذف کنید.)

اگر شما هم مثل من هستید، بیشتر ایمیل هایی را که در پوشه تبلیغات شما قرار می گیرند، اگر نه همه، نادیده می گیرید. در حالی که هر ایمیل تبلیغاتی ممکن است فضای زیادی را اشغال نکند، ممکن است در طول هفته ها (یا ماه ها) جمع شوند.

  • اگر فقط می‌خواهید از شر همه چیز خلاص شوید، به بخش تبلیغات بروید و روی کادر کوچک درست زیر کادر جستجو کلیک کنید و سپس انتخاب همه [number] مکالمات در تبلیغات > پاک کردن انتخاب.
  • اگر ترجیح می دهید تبلیغات خاصی را حذف کنید، یکی از ایمیل های شرکتی را که دیگر نمی خواهید دریافت کنید باز کنید. پس از کلیک بر روی لغو اشتراک دکمه کنار آدرس ایمیل (چون نمی خواهید بیشتر از آنها دریافت کنید، نه؟)، به سمت راست آدرس بروید، روی سه نقطه کلیک کنید و سپس کلیک کنید. پیام‌هایی مانند این > جستجو را فیلتر کنید. سپس می توانید از روش فوق برای خلاص شدن از شر تمام ایمیل های این تاجر استفاده کنید.

و البته، این دستورالعمل ها را می توان با هر پوشه دیگری از جیمیل نیز استفاده کرد.

با فیلتر کردن پیام ها، می توانید ایمیل های یک فرستنده خاص را حذف کنید.

اکنون می توانید همه اینها را کاملاً از بین ببرید.

  • خودت را باز کن پوشه هرزنامهو روی لینک به کلیک کنید اکنون همه پیام های هرزنامه را حذف کنید.
  • خودت را باز کن پوشه سطل زبالهو انتخاب کنید اکنون سطل زباله را خالی کنید برای ارسال همه چیز برای همیشه

احساس سبکی رهایی بخش است، اینطور نیست؟

به‌روزرسانی 1 مه 2024، ساعت 10:41 صبح به وقت شرقی: این مقاله در ابتدا در 19 مارس 2019 منتشر شد. اطلاعات Google Drive و Google Photos به روز شده و اطلاعات فیلترینگ اضافه شده است.



Source link