You are currently viewing چگونه کامپیوتر بازی خود را برای عملکرد بهتر FPS بهینه کنیم

چگونه کامپیوتر بازی خود را برای عملکرد بهتر FPS بهینه کنیم


نرخ فریم بالا برای بازی های رایانه شخصی بسیار مهم است تا عملکرد روان را تضمین کند، به خصوص برای بازی های مسابقه ای که فریم های اضافی می توانند مزیت قابل توجهی را ایجاد کنند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش نرخ فریم، خرید یک کارت گرافیک قدرتمندتر است، اگرچه این می‌تواند یک تلاش گران‌قیمت باشد و بنابراین برای بسیاری از افراد گزینه‌ای واقعی نیست.

ما این راهنما را ایجاد کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم عملکرد FPS خود را به صورت رایگان بهبود بخشید، با چند بهینه‌سازی ساده که به حداکثر رساندن قدرت رایانه شما کمک می‌کند. تمام مراحل زیر را ببینید تا دریابید که چگونه عملکرد خود را بهبود ببخشید.

و اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و هنوز نمی توانید نرخ فریم را به سطح مورد نظر برسانید، ما را بررسی کنید بهترین کارت گرافیک، بهترین پردازنده و بهترین لپ تاپ گیمینگ راهنمایی برای در نظر گرفتن ارتقاء سخت افزار.

به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

نسخه کوتاه

  1. درایورهای گرافیک خود را ارتقا دهید
  2. وضوح را پایین بیاورید
  3. DLSS یا FSR را فعال کنید
  4. غیرفعال کردن ویژگی هایی مانند ردیابی اشعهVsync و Anti-aliasing
  5. مطمئن شوید که حالت بازی در ویندوز فعال است
  6. تنظیمات برق لپ تاپ خود را پیکربندی کنید
  1. گام
    1

    درایورهای گرافیک خود را ارتقا دهید

    مهمترین کاری که برای بهینه سازی عملکرد بازی باید انجام دهید این است که درایورهای گرافیک خود را به روز کنید. شرکت هایی مانند AMD و Nvidia به طور مداوم سیستم عامل جدیدی را برای بهینه نگه داشتن کارت های گرافیک خود منتشر می کنند، بنابراین مهم است که سیستم خود را به روز نگه دارید.

    اگر کارت انویدیا دارید، GeForce Experience را حتما دانلود کنید، که به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌های جدید را برای شما دانلود می‌کند. اگر کارت گرافیک AMD دارید، نرم افزار AMD: Adrenalin Edition را دانلود کنید.
    Nvidia GeForce Experience

  2. گام
    2

    وضوح را پایین بیاورید

    اگر اولویت اصلی شما افزایش نرخ فریم است و برایتان مهم نیست که کیفیت بصری را قربانی کنید، پس کاهش وضوح یک راه عالی برای افزایش عملکرد است.

    کاهش رزولوشن بار روی کارت گرافیک شما را کاهش می دهد و به شما امکان می دهد عملکرد بالاتری داشته باشید. به همین دلیل است که بیشتر ورزش های الکترونیکی حرفه ای ها معمولا رزولوشن 1080p یا 1440p را نسبت به 4K انتخاب می کنند.
    وضوح کمتر

  3. گام
    3

    DLSS یا FSR را فعال کنید

    اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک کارت گرافیک Nvidia RTX دارید، به کارت گرافیک او دسترسی خواهید داشت. DLSS فن آوری. این از هوش مصنوعی برای افزایش عملکرد FPS بازی استفاده می کند و در جدیدترین طیف کارت های گرافیک GeForce بسیار موثر است. نکته مهم در اینجا این است که هر بازی از DLSS پشتیبانی نمی کند، بنابراین بیشتر برای عناوین جدیدتر رزرو شده است.

    اگر کارت RTX ندارید، باید به آن دسترسی داشته باشید FSR AMD تکنولوژی در عوض این به اندازه DLSS پیشرفته نیست، اما به لطف تصمیمات مقیاس‌پذیر، همچنان در افزایش نرخ فریم موثر است، اگرچه می‌تواند باعث ایجاد آثار ناخواسته در جلوه‌های بصری بازی شود. اما اگر افزایش نرخ فریم اولویت شماست، FSR همچنان یک ابزار مفید است.

    از طریق منوی تنظیمات بازی می توانید DLSS یا FSR را فعال کنید. ارزش استفاده از یک شمارنده FPS (در دسترس از طریق Steam) را دارد تا ببینید چه تأثیری بر عملکرد دارند.
    تنظیم DLSS

  4. گام
    4

    ویژگی‌هایی مانند ردیابی پرتو، Vsync و Anti-aliasing را غیرفعال کنید

    کارت‌های گرافیک اکنون از ده‌ها ویژگی استفاده می‌کنند تا به بازی‌های ویدیویی کمک کنند تا حد امکان واقعی به نظر برسند. اینها گزینه های عالی برای بهبود جلوه های بصری هستند، اما اغلب می توانند برای عملکرد FPS مضر باشند. خوشبختانه شما قادر خواهید بود هر ویژگی را از طریق منوی تنظیمات گرافیکی بازی غیرفعال کنید.

    ردیابی پرتو بزرگ ترین موردی است که باید به دنبال آن باشید. این فناوری پیشرفته‌ای است که نور، سایه و جلوه‌های بازتاب را در بازی‌های مدرن بهبود می‌بخشد، اما به شدت GPU فشرده است، بنابراین غیرفعال کردن آن باید عملکرد شما را بهبود بخشد. برخی از بازی‌ها به طور پیش‌فرض آن را روشن می‌کنند، بنابراین ارزش دیدن دارد.
    Vsync همچنین یک ویژگی عالی برای جلوگیری از پاره شدن صفحه است، اما عملکرد FPS را تا حدودی محدود می کند. Anti-aliasing اغلب به طور پیش فرض نیز روشن می شود، زیرا به صاف کردن لبه های ناهموار برای اشیاء درون بازی کمک می کند. غیرفعال کردن هر دو ویژگی باید به بهبود عملکرد رایانه شما کمک کند.

    همچنین ارزش بررسی این را دارد که آیا می توانید فاصله قرعه کشی را در یک بازی کاهش دهید. این تعیین می کند که چه مقدار از یک محیط سه بعدی در هر زمان معین رندر می شود، با فاصله کشش زیاد که به شما امکان می دهد محیط ها و اشیاء درون بازی را از فاصله دورتری مشاهده کنید. کاهش این البته فشار روی GPU شما را کاهش می دهد و عملکرد را افزایش می دهد.
    ردیابی اشعه را غیرفعال کنید

  5. گام
    5

    مطمئن شوید که حالت بازی در ویندوز فعال است

    Game Mode یک ابزار بسیار مفید است که در ویندوز تعبیه شده است که به طور خودکار وظایف پس زمینه را در رایانه شما در حین بازی غیرفعال می کند. این همه منابع رایانه شما را به بازی شما اختصاص می دهد تا از سریع ترین عملکرد ممکن اطمینان حاصل شود.

    حالت بازی معمولاً به صورت پیش‌فرض فعال است، اما همچنان ارزش بررسی مجدد آن را دارد زیرا راه حل آسانی است. فقط حالت Game Mode را در نوار جستجوی ویندوز جستجو کنید و کلید را روی روشن قرار دهید.
    حالت بازی ویندوز

  6. گام
    6

    تنظیمات برق لپ تاپ خود را پیکربندی کنید

    این مرحله مخصوصاً برای گیمرهایی است که از لپ‌تاپ یا دستگاه دستی استفاده می‌کنند، زیرا شامل افزایش عملکرد به ازای کاهش عمر باتری دستگاه شما می‌شود. در یک دستگاه ویندوزی، می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > سیستم > برق و باتری > حالت برق و سپس انتخاب بهترین عملکرد انجام دهید.

    لپ‌تاپ‌های گیمینگ گواهی‌شده گاهی اوقات حتی حالت توربو دارند که نه تنها عملکرد را به حداکثر می‌رساند، بلکه قدرت فن‌ها را برای خنک نگه داشتن سیستم شما تا حد امکان در طول چنین بارهای کاری افزایش می‌دهد. البته، با اطمینان از اینکه نوت بوک خود به منبع تغذیه متصل است، عملکرد بهتری نیز خواهید داشت.
    حالت های برق لپ تاپ

عیب یابی

کدام قطعات کامپیوتر FPS را افزایش می دهند؟

کارت گرافیک (یا GPU) بیشترین تأثیر را بر عملکرد FPS دارد، بنابراین باید در بالای لیست قطعات شما برای ارتقا باشد. با این حال، ارتقاء CPU و RAM شما نیز می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد داشته باشد.

آیا 60 FPS برای بازی خوب است؟

عملکرد 60 فریم در ثانیه برای اکثر گیمرها به اندازه کافی سریع است. این همان عملکردی است که از PS5 یا Xbox Series X انتظار دارید. با این حال، کسانی که به عنوان تیراندازی اول شخص خواهان برتری رقابتی هستند، مزایای افزایش عملکرد فراتر از 100 فریم در ثانیه را خواهند دید.



Source link