You are currently viewing چگونه کامپیوتر خود را مقایسه کنیم

چگونه کامپیوتر خود را مقایسه کنیم


دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک کامپیوتر را با هم مقایسه کنید. ممکن است فقط در مورد عملکرد آن کنجکاو باشید، یا شاید بخواهید یک گلوگاه پیدا کنید تا ببینید کدام قسمت از رایانه شما باید در مرحله بعدی ارتقا یابد.

ما از چندین معیار به صورت هفتگی برای ارزیابی عملکرد آخرین رایانه شخصی که بررسی می کنیم استفاده می کنیم. می‌توانید نتایج معیار ما را در تمام بررسی‌های لپ‌تاپ، دسکتاپ و اجزای ما بررسی کنید.

اما اگر می‌خواهید رایانه شخصی خود را مقایسه کنید و ببینید که چگونه با گزینه‌های جایگزین مقایسه می‌شود، راهنمای گام به گام ما را در زیر بررسی کنید.

به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟

  • کامپیوتر
  • PCMark 10 (رایگان)
  • Geekbench 6 (رایگان)
  • 3DMark (رایگان)
  • CrystalDiskMark (رایگان)

نسخه کوتاه

  1. عملکرد کلی را با PCMark 10 تست کنید
  2. تست عملکرد CPU با Geekbench 6
  3. عملکرد GPU را با 3DMark Time Spy تست کنید
  4. عملکرد SSD را با CrystalDiskMark تست کنید
  1. گام
    1

    عملکرد کلی را با PCMark 10 تست کنید

    اولین آزمایشی که ما توصیه می‌کنیم PCMark 10 است. این معیار عملکرد کلی رایانه شخصی شما را برای طیف وسیعی از بارهای کاری، از جمله کارهای روزمره، برنامه‌های کاربردی بهره‌وری، و کارهای سخت‌تر در رسانه‌های دیجیتال ارزیابی می‌کند.

    PCMark 10 یک معیار ایده آل برای جداسازی گلوگاه های عملکرد نیست، اما برای دریافت یک نمای کلی از عملکرد رایانه شخصی شما مفید است. شما می توانید نسخه ی نمایشی PCMark 10 را به صورت رایگان از Steam دانلود کنید، که اجرای نامحدود را با تست اصلی PCMark 10 ارائه می دهد.

    PCMark 10 به شما یک امتیاز عددی در پایان بنچمارک می دهد که به تنهایی بی فایده است. با این حال، می‌توانید این تعداد را با سایر نتایج آنلاین، از جمله تمام بررسی‌های ما درباره آخرین لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی مقایسه کنید. PCMark 10

  2. گام
    2

    تست عملکرد CPU با Geekbench 6

    اگر می‌خواهید به طور خاص عملکرد CPU را اندازه‌گیری کنید، Geekbench 6 را توصیه می‌کنیم. این هم عملکرد CPU تک هسته‌ای و چند هسته‌ای را اندازه‌گیری می‌کند. اولی برای عملکرد کلی و بازی مهم است، در حالی که عملکرد چند هسته‌ای برای انجام چند کار و بارهای کاری خلاقانه‌تر مانند ویرایش ویدیو و انیمیشن‌های سه بعدی مهم‌تر است.

    Geekbench 6 کراس پلتفرم است و بنابراین هم روی ویندوز و هم در مک کار می کند. شما می توانید این را رایگان دانلود نمایید اینجا. مجدداً، یک امتیاز عددی ارائه می دهد که می توانید با نتایج خود ما در هر یک از بررسی های رایانه ای ما مقایسه کنید.

    Geekbench 6 برای شبیه سازی بارهای کاری رایج مانند پردازش کلمه اولیه و مرور وب طراحی شده است. اگر می خواهید CPU خود را تحت بارگذاری شدیدتری تست کنید، پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید نیمکت سینما در عوض، که دانلود و استفاده از آن نیز رایگان است. Geekbench 6

  3. گام
    3

    عملکرد GPU را با 3DMark Time Spy تست کنید

    اگر می‌خواهید بدانید رایانه شما چگونه می‌تواند بارهای کاری سنگین گرافیکی مانند بازی و تولید محتوا را مدیریت کند، توصیه می‌کنیم از 3DMark Time Spy استفاده کنید. این به طور خاص عملکرد GPU شما را ارزیابی می کند.

    3DMark Time Spy برای اجرا با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان 3DMark در Steam رایگان است. به سادگی نرم افزار را دانلود کنید و معیار را اجرا کنید تا یک امتیاز عددی بدست آورید که می توانید با نتایج در بررسی های ما مقایسه کنید. اگر یک GPU/کارت گرافیک اختصاصی ندارید، احتمالاً در اینجا امتیاز نسبتاً پایینی کسب خواهید کرد، اما این مشکلی نیست مگر اینکه از بازی بر روی رایانه شخصی لذت ببرید یا خود را یک هنرمند دیجیتال حرفه ای بدانید.

    مخلوط کن اگر می خواهید عملکرد را به طور خاص برای تولید محتوا به جای بازی ارزیابی کنید، یک معیار جایگزین خوب برای GPU است.
    3DMark

  4. گام
    4

    عملکرد SSD را با CrystalDiskMark تست کنید

    عملکرد SSD اغلب در مقایسه با سایر اجزا نادیده گرفته می‌شود، با این حال عملکرد آن برای چندین بار کاری، از راه‌اندازی رایانه گرفته تا بارگیری برنامه‌ها و افزایش سرعت بارگذاری صفحه نمایش در یک بازی ویدیویی، بسیار مهم است.

    CrystalDiskMark معیار SSD ما است زیرا عملکرد متوالی و تصادفی را اندازه گیری می کند. اگر فقط می خواهید یک نمای کلی از عملکرد SSD داشته باشید، خوب است که دو نتیجه اول را بگیرید. عملکرد خواندن تعیین می کند که رایانه شما با چه سرعتی داده ها را بارگیری می کند (مانند یک برنامه یا بازی)، در حالی که عملکرد نوشتن تعیین می کند که داده ها با چه سرعتی روی رایانه شما نوشته شوند (مانند نصب نرم افزار).
    CrystalDiskMark

عیب یابی

چگونه می توانم رایانه خود را به صورت رایگان بنچمارک کنم؟

تمامی نرم افزارهای مقایسه ذکر شده در بالا به صورت رایگان در دسترس هستند. بسیاری از آنها سطوح پولی دارند که معیارهای اضافی را باز می کنند، اما بیشتر مردم به این سطح از عمق نیاز ندارند.

نمره معیار PC خوب چقدر است؟

این موضوع ذهنی است و بین معیارها متفاوت است. به عنوان مثال، PCMark 10 حداقل امتیاز 4100 را برای کارهای اساسی ارائه می دهد. وب‌سایت هر معیار را برای توصیه‌ها بررسی کنید، اما همچنین با سایر سیستم‌ها با استفاده از داده‌های آنلاین، از جمله بررسی‌های رایانه‌ای ما، مقایسه کنید.



Source link